برونسپاری چیست؟

برونسپاری چیست؟

برونسپاری چگونه در کسب و کار استفاده میشود؛ با مثال


بیشتر بخوانید

برونسپاری چیست؟

برون سپاری روش تجاری استخدام یک گروه در خارج از شرکت برای انجام خدمات یا ایجاد کالاهایی است که به طور سنتی توسط کارمندان و کارکنان خود شرکت در داخل انجام می شد. برون سپاری کاری است که معمولاً توسط شرکت ها به عنوان یک اقدام کاهش هزینه انجام می شود. به این ترتیب، می تواند طیف گسترده ای از مشاغل را تحت تاثیر قرار دهد، از پشتیبانی مشتری گرفته تا تولید و دفتر پشتیبان.

برون سپاری برای اولین بار در سال 1989 به عنوان یک استراتژی تجاری شناخته شد و در طول دهه 1990 به بخشی جدایی ناپذیر از اقتصاد کسب و کار تبدیل شد.
رویه برون سپاری در بسیاری از کشورها مورد مناقشه قابل توجهی است. مخالفان استدلال می کنند که این امر باعث از بین رفتن مشاغل خانگی به ویژه در بخش تولید شده است. حامیان می گویند که انگیزه ای برای کسب و کارها و شرکت ها ایجاد می کند تا منابع را در جایی که مؤثرتر هستند تخصیص دهند و برون سپاری به حفظ ماهیت اقتصادهای بازار آزاد در مقیاس جهانی کمک می کند.

درک برون سپاری

برون سپاری می تواند به کسب و کارها کمک کند تا هزینه های نیروی کار را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. هنگامی که یک شرکت از برون سپاری استفاده می کند، از سازمان های خارجی که به شرکت وابسته نیستند برای انجام برخی وظایف کمک می گیرد. سازمان‌های بیرونی معمولاً ساختارهای جبرانی متفاوتی را با کارمندان خود نسبت به شرکت برون‌سپاری ایجاد می‌کنند که به آنها امکان می‌دهد کار را با پول کمتری تکمیل کنند. این در نهایت شرکتی را که برون سپاری را انتخاب کرده است قادر می سازد تا هزینه های نیروی کار خود را کاهش دهد.

معایب برون سپاری چیست؟

معایب برون سپاری شامل مشکلات ارتباطی، تهدیدات امنیتی در جایی که داده های حساس به طور فزاینده ای در خطر هستند و وظایف قانونی اضافی است. در سطح وسیع‌تر، برون‌سپاری ممکن است پتانسیل ایجاد اختلال در نیروی کار را داشته باشد. یکی از مثال‌هایی که اغلب به ذهن می‌رسد، صنعت تولید در آمریکا است، جایی که اکنون بخش زیادی از تولید در سطح بین‌المللی حرکت کرده است. به نوبه خود، مشاغل تولیدی با مهارت بالاتر، مانند روباتیک یا ماشین‌های دقیق، در مقیاس بزرگ‌تری ظهور کرده‌اند.

نمونه هایی از برون سپاری

بزرگترین مزایای برون سپاری صرفه جویی در زمان و هزینه است. یک تولید کننده رایانه های شخصی ممکن است قطعات داخلی کامپیوتر های خود را از شرکت های دیگر خریداری کند تا در هزینه های تولید صرفه جویی کند. یک شرکت ممکن است فایل‌های خود را با استفاده از یک ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری ذخیره و پشتیبان‌گیری کند، بنابراین به آن امکان دسترسی به فناوری دیجیتال را بدون سرمایه‌گذاری مقدار زیادی پول برای مالکیت واقعی این فناوری بدهد.

source: https://investopedia.com

حال این سوال پیش می آید که چگونه بهترین شرکت ها و گروه هارا برای برونسپاری کالا و خدمات مختلف مورد نیاز کسب وکار خود را پیدا کنیم؟ میتوان به راحتی مشخصات افراد و گروه های مد نظر خود را به همراه اطلاعات خدمت مورد نیاز را در سورسینو منتشر کرده و درخواست های مختلف را جمع آوری و مقایسه نمایید و بهترین را انتخاب کنید.

https://sorsino.ir/